אפוטרופוס-על-קשיש

לשיתוף המאמר

Facebook
Twitter
LinkedIn

לקביעת פגישה

מאמרים נוספים

קשיש משול לתינוק והוא זקוק לטיפול ולהשגחה.

ישנם קשישים הנהנים מבריאות נפשית ושכלית טובה בערוב ימיהם, הם צלולים בדעתם ולעיתים חדים כתער, מאידך ישנם קשישים רבים שסובלים מדמנציה, מחלה הפוגעת בזיכרון, בחשיבה ובכושר השיפוט של הקשיש.

הקשיש שניחן ביכולות קוגניטיביות טובות במהלך כל חייו, הקשיש שהקים אימפריה של עסקים ו/או הקשיש שהיה מנכ"ל בחברה גדולה, אינו מסוגל לקבל, בערוב ימיו, החלטות בעניינים קטנים ושוליים.

הקשיש רב הפעילות והעשייה זקוק, למרבה הצער, לאפוטרופוס לרכוש ולאפוטרופוס לעניינים אישיים ורפואיים.

 

אפוטרופוס על הורה קשיש

כשההורה מתבגר או בעברית פשוטה כשההורה מזדקן, חל היפוך תפקידים בין ההורה הזקוק לסיוע ועזרה מצד ילדיו לבין הבת או הבן המסייעים להורה הקשיש.

ההורה הוא שגידל וחינך את ילדיו עד הגיעם לגיל 18, לאחר מכן תמך בהם, בהרבה מקרים תמיכה נפשית ותמיכה כלכלית.

כשההורה מתבגר ואינו יכול לנהל את ענייניו מבחינה נפשית ו/או שכלית הוא זקוק לסיוע של בתו או בנו.

לעיתים ההורה סובל מדמנציה לרבות אלצהיימר, לעיתים ההורה הקשיש עבר אירוע מוחי וכתוצאה מכך נפגע הזיכרון שלו, החשיבה וכושר השיפוט.

במקרה כזה ההורה הקשיש זקוק למינוי אפוטרופוס.

במקרה שבת הזוג של ההורה הקשיש אינה מעוניינת ו/או אינה מסוגלת לשמש אפוטרופוס לרכוש ו/או אפוטרופוס לעניינים אישיים רפואיים של בעלה, ממנה בית המשפט את הבת או הבן אפוטרופוס להורה הקשיש.

 

בית המשפט מינה את עורך דין אפוטרופסות עפרה זיו אפוטרופוס לענייניו האישיים הרפואיים ואפוטרופוס לרכוש של הורה קשיש

היו מקרים בהם התגלה סכסוך משפחתי בין בת זוגו של הקשיש לבין ילדיו שלא הגיעו להסכמה מי יתמנה אפוטרופוס לענייניו האישיים הרפואיים ומי יתמנה אפוטרופוס לרכוש להורה הקשיש.

היו מקרים שבת זוגו של הקשיש לא רצתה להתמנות אפוטרופוס לקשיש או שלקשיש לא הייתה בת זוג והילדים רבו ביניהם מי ישמש אפוטרופוס לענייניו האישיים והרפואיים ומי יתמנה אפוטרופוס לרכוש של ההורה הקשיש.

במקרים בהם אין הסכמה בין הילדים מי יתמנה אפוטרופוס לענייניו האישיים הרפואיים ומי יתמנה אפוטרופוס לרכוש ההורה הקשיש, ממנה בית המשפט אפוטרופוס חיצוני, להורה הקשיש (אפוטרופוס חיצוני הוא אפוטרופוס שאינו קרוב משפחה של ההורה הקשיש).

 

היו מקרים בהם מינה כב' בית המשפט את עורך דין אפוטרופסות עפרה זיו כאפוטרופוס לענייניו האישיים הרפואיים ואפוטרופוס לרכוש של ההורה הקשיש.

אני עוברת לכתוב בגוף ראשון כיוון שברצוני להעביר מסר אישי לכל אחת ואחד מהגולשים.

אני אוהבת מאוד לשמש אפוטרופוס להורה קשיש ו/או לאדם קשיש שאינו מסוגל לנהל את ענייניו האישיים הרפואיים ואת ענייני הרכוש שלו בגלל דמנציה או אירוע מוחי ו/או בגלל כל מחלה הפוגעת בזיכרון, בחשיבה ו/או בכושר השיפוט.

התפקיד מעניין הן מהפן האישי, חייו האישיים והמשפחתיים של ההורה הקשיש נגלים בפני, עלי לדאוג לבריאותו והן מהפן של ניהול רכוש.

לעיתים אני מרגישה שאני חלק מהמשפחה של ההורה הקשיש כיוון שאני נמצאת בקשר עם בת זוגו ועם ילדיו:

מיידעת אותם בעניינים מהותיים ומשמעותיים בחייו של הקשיש, כגון שהחלטתי להזמין מכשיר שמיעה עבור ההורה הקשיש ששמיעתו ירודה, שההורה הקשיש אושפז בבית חולים, שההורה הקשיש שוחרר מבית החולים, שחלה הרעה במצב בריאותו של הקשיש והרופא בבית האבות ממליץ להעבירו למוסד סעודי.

אני מעודדת את ילדיו של ההורה הקשיש לבקר את ההורה הקשיש.

אני מבקשת מילדיו של ההורה הקשיש להביא לו תבשילים או מיני מתיקה שהוא אוהב, להראות לו תמונות של הנכדים והנינים, לקחת את ההורה הקשיש לאירועים משפחתיים ולשתף את ההורה הקשיש בחיי הילדים והנכדים.

 

עורך דין אפוטרופסות עפרה זיו, משמשת אפוטרופוס להורה הקשיש במקרה שאין הסכמה בין בת זוגו של ההורה הקשיש לבין ילדיו מי ביניהם יתמנה אפוטרופוס להורה הקשיש או במקרה שאין הסכמה בין ילדיו של ההורה הקשיש מי מביניהם יתמנה אפוטרופוס לרכוש ההורה הקשיש.

לייעוץ וטיפול משפטי נא התקשרו לטלפון מס' 03-6730117 ואשמח לעזור.

עו"ד עפרה זיו תיתן לכם מידע משפטי, תענה על כל שאלה שתשאלו,
תיתן לכם יעוץ וטיפול משפטי מקצועי מסור ומהימן.
Scroll to Top
פתיחה
1
שלום וברכה
Call Now Button דילוג לתוכן