לפגישת היכרות התקשרו לטלפון 03-6730117

מטפלת לאדם שיש עליו אפוטרופוס

לעורכת דין עפרה זיו ניסיון רב שנים בייעוץ משפטי ובייצוג בבית המשפט בהגשת בקשה למינוי אפוטרופוס ו/או בהתנגדות למינוי אפוטרופוס.

עו"ד עפרה זיו, משמשת כאפוטרופוס חיצונית מכוח צו מינוי של בית המשפט.

אם במשפחה יש חילוקי דעות בבחירת אפוטרופוס על הורה קשיש, או על כל אחד אחר מבני המשפחה, עו"ד עפרה זיו תשמח לסייע לך.

ליצירת קשר עם עו"ד עפרה זיו התקשרו 03-6730117 או מלאו את טופס 'צור קשר' המצ"ב ונציגנו ישוב אליכם בהקדם.

כדי למצוא מטפלת אידיאלית צריך הרבה סבלנות וגם מזל.

מי שחווה על בשרו חיפוש אחר מטפלת טובה להורה הקשיש, יכול ליתן תשובה לשאלה מי היא המטפלת האידיאלית.

למרבית המטפלות אין הכשרה לטיפול באדם סיעודי. ישנן מטפלות הדוברות בשפה שאינה מובנת למטופל, והתקשורת נעשית בשפת הידיים.

כל מטפלת שהגיעה לטפל באמי המנוחה הייתה מצוידת בהמלצות טובות מחברת הסיעוד, שלא תמיד הצדיקו את עצמן. היו מטפלות שהגיעו ללא המלצות, כשהטענה השגורה בפיהן הייתה שהמעסיק הקודם נפטר. לא תמיד הייתה זו האמת.

מטפלת אידיאלית בעיניי היא מטפלת המבינה את צרכי המטופל ומשתדלת למלא אחר רצונותיו ובקשותיו, עשרים וארבע שעות ביממה. אם הוא מתעורר מספר פעמים בלילה, עליה לסייע לו, קטטר אינו פתרון. במקרה כזה היא יכולה להשלים שעות שינה במשך היום.

מטפלת אידיאלית בעיני היא מטפלת הדואגת להסב הנאה למטופל/ת, לוקחת את המטופלת למספרה כדי שתיראה יפה יותר ותרגיש נעים יותר, לוקחת את המטופלת לסופר מרקט, כדי שתחוש עצמאות ותבחר בעצמה את מצרכי המזון, ובאותה הזדמנות תראה אנשים ואולי תפגוש מכרים וכן לוקחת את המטופלת עם כסא גלגלים לקונצרט ועוד.

מטפלת אידיאלית היא מטפלת מסורה שמשתלבת במשפחת המטופלת וזה לא תמיד דבר קל ומובן מאליו, כי הרי המטפלת מגיעה ממדינה זרה , עם מנטליות שונה ומנהגים אחרים מאלה של המטופלת, ועליה להתאים את עצמה לאלה שלנו.

התאמה בין המטפלת למטופלת מצריך זמן, ודרושים רצון, סבלנות וחיבה הדדית.

תלות של מי שיש עליו אפוטרופוס במטפלת

ככל שהאדם שיש עליו אפוטרופוס בודד יותר, כך גדולה תלותו במטפלת.

לעיתים נוצרים יחסי אהבה בינו לבין למטפלת ולפעמים המטפלת מרגישה עצמה כבתה של המטופלת, או כבת משפחה, ומטפלת בה במסירות רבה.

אבל יש מקרים הפוכים בהם המטפלת מנצלת את העובדה שהאישה בודדה והיא רודה ומתעמרת בה.

כדי למנוע מקרים כאלה, חשוב ביותר שהאפוטרופוס יהיה בתמונה, ישגיח ויפקח עין על המטפלת ויבדוק שהיא ממלאת את תפקידה כיאות.

שביעות רצון של מי שיש עליו אפוטרופוס מהמטפלת

חשוב מאד שהמטופל יהיה שבע רצון מהמטפלת. על האפוטרופוס לשאול אותו מפעם לפעם, שלא בנוכחות המטפלת, אם הוא מרוצה ממנה, ואם אינו מסוגל להשיב בעצמו, יש לבדוק זאת שלא באמצעותו.

אם למי שיש עליו אפוטרופוס הערות ו/או בקורת ביחס למטפלת, יש לבדוק את הטענות כלפי המטפלת.

אם נמצאו טענות מוצדקות כלפי המטפלת, על האפוטרופוס להעיר לה בעדינות ולדרוש ממנה לשפר ו/או לתקן את התנהגותה. כמובן שיש לעקוב ולבדוק אם אכן שינתה את התנהגותה בהתאם להערות.

טיפוח ותגמול מטפלת טובה

חשוב שהמטפלת תהיה מרוצה מתנאי העסקתה ומתנאי הדיור בבית המטופל. אם המטופל והאפוטרופוס מרוצים מהמטפלת רצוי מאד לתגמל אותה בהתאם, בתוספת שכר או במתנות. יש להתחשב בצרכיה, אם היא אוהבת לגלוש באינטרנט יש לדאוג לחיבור לאינטרנט.

מטפלת מרוצה תדאג היטב למטופל שלה.

להלן מכתב המלצה שכתב שמשון למטפלת שטיפלה באשתו במשך 7.5 שנים:

12.11.2017

לכל המעוניין

הנדון: המלצה לגב' ג'ני

אני, שמשון, ממליץ בכל לב, על גב' ג'ני בעלת דרכון מס' .

ג'ני שהתה אצלנו 7.5 שנים (29.10.2017 – 26.4.2010).

היא ליוותה את אשתי המנוחה בכל שלבי ההידרדרות הקשים והממושכים, במסירות אין קץ, בסבלנות ללא גבול, בלי שום התחשבות בשעות ובימי העבודה.

ג'ני היא אישה ישרה מאוד, אמינה מאוד, הגונה מאוד, צנועה מאוד, ומוסרית מאוד.

אני שולח אותה עם ברכת הדרך בכל לבי, מאחל לה הצלחה רבה, ובטוח שתלווה כל מטופל/ת חדש/ה, באותה איכות עבודה, ודאגה רבה, כפי שראיתי אותה אצלנו, במהלך 7.5 השנים האחרונות.

נראה הדבר כי ג'ני הייתה מטפלת אידיאלית.